Namibie - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu Namibie - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

Namibie

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jelline

29 Juli 2009 | Zambia, Lusaka

Hoi iedereen,

Nou iets minder kort vandaag. Ik zit nu in een internetcafe en heb uiteraard al weer wat gepland om zo weer te gaan doen. Zo gaat het hier vaak en zal het ook niet anders gaan de komende twee weken. over twee weken ben ik alweer thuis. Wat ik absoluut niet heel erg vindt. Altijd weer leuk om iedereen te zien.

Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden. twee weken geleden zijn we met zijn drieen van Lusake naar Livingstone gegaan. We dachten het even mooi voor elkaar te hebben om eerste klas te reizen in de bus, maar die bus was kapot. Helaas! Dat was dus een reisje waarbij iedereen opgepropt naast elkaar in de bus zaten. Absoluut echt Afrika steil. We hebben die dagen erna onze groep leren kennen en zijn naar de victoria falls geweest. Wat ontzettend mooi was. Zelfs voor de tweede keer. We zijn iets wat geplaagd door de apen daar die midden op ons pad gingen zitten. Gelukkig kon ik zien, door mijn animal wlefrae trainingen, dat ze toch echt niet aan de kant gingen ook al probeerde we ze weg te jagen. laatste optie was dan toch maar eten gooien en zowaar dat hielp!
hierna zijn we vertrokken naar Botswanna waar we in het national park Chobe zijn geweest. We hebben daar met een boot over de chobe evare en zowaar een hele groep olifanten te rivier over zien steken. heel bijzonder. We zijn ook nog naar de okavanga delta geweest, of hoe je dat schrijft. Daar werden we over een een moeras geleid met een kano voor twee personen. Ergen afgeleverd in de bush met onze tent. De wc was en stoel met een gat erin. Hele leuke ervaring!!! maar we hebben ons prima gered. We hebben daar ook nijlpaarden van dichtbij gezien. terwijl in de kano zaten toe te kijken, keken zij ons recht in de ogen.
Na Botswanna zijn we naar namibie vertrokken. Waar ik overigens nu nog steeds ben. in namibie zijn we naar Etosha gegaan en daar hebben we zowaar de gehele big five gezien: leeuw, luipaard, waterpuffel, neushoorn en een olifant. uiteraard nog veel meer. echt ontzettend mooi en de moeite waard. We verblijven nu aan de kust. Hier hebben sandboarding gedaan en quadriden. Geraldine en Floor waren zo gek om een skidive te doen!!! uit een vliegtuig springen met een paracutte. marit en ik hebben dat maar overgeslagen!! Morgen vertrekken we naar de dune 45, de grootste duin van nambibie ergens in de desert. Daar gaan we de zonsondergang. daarna vertrekken we naar Cape town en daar hoop ik mijn laatste bericht te kunnen schrijven voor jullie.

Ik zie jullie gauw weer en tot in Cape town.

kus
jel

  • 29 Juli 2009 - 14:38

    Suzanne:

    Hey jelline, heb net al even floor enmarit over de msn gesproken jammer dat bij jou en ger de msn het niet deed. maar ik heb gehoord dat jullie je super vermaken kan haast niet wachten totdat je terug bent.
    dikke kus suus

  • 29 Juli 2009 - 14:57

    Manja:

    Gaaf Jel!

    Tot over twee weken! Liefs, ook aan Marit, Floor en Ger

  • 29 Juli 2009 - 16:20

    Kasper:

    Heb nog een leuke tijd daar verder. ben benieuwd naar jullie foto's als jullie terug zijn.

  • 29 Juli 2009 - 20:06

    Chantal:

    Wat een belevenissen allemaal weer! Gaaf hoor! En zelfs de big five gespot!

    Tja en dan moeten wij het doen met 2 weken Frankrijk in het vooruitzicht ;)

    Lfs Chantal

  • 29 Juli 2009 - 21:06

    Esther:

    Wauwie jelly, klinkt echt goed! Stiekem, nee... niet eens stiekem, gewoon jaloers op wat jullie daar allemaal beleefd hebben.

    Super tof! Tot snel!

    liefs,

    Esther

  • 30 Juli 2009 - 08:23

    Mama:

    Ha Pien,

    En ik maar schrijven dat je hier een hoop mist zoals de vierdaagse en de zwarte cross?!, nou echt niet dus als ik je verhaal lees. Ook ik vind het absoluut niet heel erg dat je over 12 dagen al weer thuis komt hoor, en ik denk dat er meer mensen zijn die dat niet vervelend vinden(hi hi). Geniet nog van de laatste 2 weken daar want ik ga er vanuit dat het wel weer even kan duren voor je daar(ooit) nog terug komt. Doe de groeten aan de meisjes en tot gauw!

    Lieve groeten en qnuzzies van Ons!!

  • 31 Juli 2009 - 19:06

    Rieky:

    He jelline en de rest. Wat maken jullie spannende en mooie dingen mee. Knap en gaaf dat je het allemaal durft. Nog bedankt voor je lieve kaart,en ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen. Blijf op de hoogte. Geniet ze daar nog even, lieve groeten dikke knuffels uit Ewijk xxx

  • 10 Augustus 2009 - 14:05

    Ria :

    Jelline ik wens je een hele goede reis kijk goed uit overal. Groetjes Ria tot over een paar dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

Namibie

22 Juli 2009

Namibie

11 Juli 2009

Daar ben ik weer

24 Juni 2009

hey hey, Eindelijk bericht!

11 Juni 2009

vertrek
Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 25620

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: