Daar ben ik weer - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jelline

11 Juli 2009 | Zambia, Lusaka

Hoi lieve mensen,
eindelijk weer een de tijd en de mogelijkheid om een bericht te plaatsen. Het is hier vrij lastig, omdat het internet het niet altijd doet en op de momenten dat hij het doet, valt het zo af en toe uit. Welkom in Afrika!!!
Vandaag heb ik mijn laatste dag gehad op het bedrijf waar ik aan het werk ben geweest. Ik heb wat instructies foto's gemaakt en uitgeprint. Ik hoop dat ze het nu goed gaan doen. Heel wat irritatie gehad, omdat het personeel niet echt luistert. Na tien keer snappen ze het nog niet!!
Vorige week ben ik in Zuid-Luagwa geweest. Dat is een wildpark en de plek waar die vriend van mij is uitgestrooid. Na een hele fijne vlucht in een vliegtuigje van 16 mensen. Aquaplannen op de weg was er niks bij. ik kon in de cockpit kijken, dus echt niet voor herhaling vatbaar. gelukkig was het allemaal de moeite waard. ik had geregeld via de lodge, die uitkeek op de river, dat ze langs de plek zouden rijden waar die vriend is uitgestrooid. Ik reed er langs en ik herkende het gelijk vanaf de foto's onvoorstelbaar mooi. ik kan helaas de foto's moeilijk op de site zetten, maar ik zou zeggen kom over een maandje maar kijken. We hebben de zonsondergang bekeken en ik heb uiteraard een traantje weggepinkt. Ik begreep op dat moment heel goed dat die vriend daar uitgestrooid wou worden.
Dezelfde dag dat ik terug vloog, heb ik mijn vriendinnen opgehaald. Ze hadden een uur vertraging en vervolgens een uur op ze gewacht, voordat ze de douane door waren. het schijnt nogal gebruikelijk te zijn om in de avond, maar 1 persoon bij de migratiedienst te zetten. er moest dus 1 heel vliegtuig gecontroleerd worden door 1 iemand. vervolgens waren we om 2.30 uur snachts thuis!!!
buiten dat ik een klein ongelukje heb gehad met de auto. Aangereden van achter, gelukkig reed ik zelf niet. Gaat het hier prima. Ik vermaak me goed en het is leuk om met mijn vriendinnen hier te zijn.
morgen gaan we weer engels ontbijten bij de ouders van matthew. eerst vanavond nog een feestje van de sportvereniging van een oud student uit Deventer. en morgenavond nog een BBQ bij mijn oude stage adres. Maandagochtend zitten we dan eerste klas in een bus naar Livingstone, waar onze reis begint. En ik weet zeker dat die reis wel goed komt!!
Ik hoop tot gauw weer via deze site!!
kus
jel

  • 12 Juli 2009 - 08:31

    Ria:

    Hallo jel het is zondagmorgen 10 uur Een leuk verhaal hier alles oke het regend de jongens liggen allen nog op ee oor .Veel plezier met de volgende reis. Geniet nog even van je vakantie.

  • 12 Juli 2009 - 08:47

    Inge:

    Hee Jel,

    Mooi om te horen dat het plekje waar Matthew is uitgestrooid zo mooi is. Ik kom graag de foto's kijken als je terug bent.
    Veel plezier nog!
    knuffel

  • 12 Juli 2009 - 10:44

    Hella En Martin:

    Ha Jelline,
    Onder ratelende regeldruppels op de dakpannen zitten we jouw bericht te lezen. Spannend. Nog veel plezier en fijne tijden daar, tot in NL!
    groeten,
    hella en martin

  • 12 Juli 2009 - 13:40

    Pap En Mams:

    Ha Pien,

    Net van Martin gehoord dat je geschreven had dus ff voor dat we naar het feestje van Britt en Erik gaan jou berichten.

    Doel bereikt en nu weer verder!!!Fijn dat het allemaal gelukt is en ook fijn dat jullie nu met z'n vieren zijn en héééééérlijk vakantie gaan vieren.
    Hier alles oke, weer volop aan het werk, (pfff)en het gewone leven is weer in volle gang.
    Lieve groeten van Ons!

  • 12 Juli 2009 - 13:51

    Wouter:

    He Jel,

    leuke updates! en goed te horen dat de plek waar Matthew is uitgestrooid is zo bijzonder!
    Geniet van de vakantie met de ladies en hou ons op de hoogte.

    P.s. erg grappig dat elke keer als ik je update lees ik je google kaartje zie me de namen Lubumbashi, fungurume en likasi waar ik gewerkt heb!

  • 19 Juli 2009 - 10:32

    Adriaan & Elouise:

    Hey Jelline,

    Heel erg bedankt voor je mooie verhalen tot nu toe. Het zal best raar gevoelt zijn geweerst toen je op de plek stond waar Matthew is uitgestrooid. Voor de ouders van Matthew zijn jullie gelukkig een grote steun!

    Ga nu lekker genieten van wat Zambia allemaal voor een prachtige natuur moet hebben.

    Veel liefs en plezier gewenst van Adriaan & Elouise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

Namibie

22 Juli 2009

Namibie

11 Juli 2009

Daar ben ik weer

24 Juni 2009

hey hey, Eindelijk bericht!

11 Juni 2009

vertrek
Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25625

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: