hey hey, Eindelijk bericht! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu hey hey, Eindelijk bericht! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

hey hey, Eindelijk bericht!

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jelline

24 Juni 2009 | Zambia, Lusaka

Hoi lieve mensen,

Eindelijk heb ik even tijd om een bericht te plaatsen. het internet doet het hier, maar is wel iets traag.

ik ben inmiddels al bijna twee weken hier. Ik ben veilig aangekomen en erg blij dat ik deze keer niet alleen hoefde te reizen. alhoewel ik geloof dat Marit wel wat ongeluk brengt. Bij iedere luchthaven begon ze te piepen en werd ze gefouleerd.
de vluchten waren prima, maar helaas was de landing in Johannesburg minder geslaagd. Door de mist kon de piloot de eerste keer niet landen op de automatische piloot. Dus heeft hij het maar een tweede keer geprobeerd. Het was voor mij ontzettend spannend en had het hart achter in mijn keel zitten na de eerste keer. eenmaal geland beneden bleek ook wel dat er minder dan 50 m zicht was en dat gebeurd niet vaak in Afrika!!!

inmiddels heb ik weer mijn oude slaapplaats gekregen in de cottage. Lekker alles voor mij zelf, al is het wel erg leuk om met de familie mee te eten. Overigens ook nog mogelijk in Afrika. Afrika is echt een walhalla voor glutenintolerante mensen. Bijna overal zit mais zetmeel in. Alleen brood is nog steeds geen aanrader. het gaat dan ook erg goed met mijn darmen. ze hebben hier zelfs een winkel waar ze gluten vrije producten kopen.

Afgelopen zaterdag zijn we bij de ouders van matthew geweest. We moesten komen ontbijten. We hebben zowaar een full English breakfast gekregen. We werden zeer warm onthaalt en ze waren erg blij ons te zien. we hebben er een hele dag gezeten en herinneringen opgehaald aan matthew. Heel erg bijzonder hoe zijn ouders ermee om gaan.
we wachten nu op bericht van zijn ouders over wanneer zijn broer uit de bush komt. Die gaan we dan opzoeken en gaat ons dan laten zien waar zijn as is uitgestrooid. Het is allemaal even afwachten hoe het de aankomende weken loopt.

6 juli komen Geraldine en Floor aan en dan zal de reis verder gaan.

ik ben op dit moment overigens bezig met een project in de fabriek van de familie waar ik verblijf. Ik ben er voor aan het zorgen dat dat de verpakkingen van de vleeswaren en versproducten beter worden. Zambianen hebben geen oog voor details. Ik ben nu voorbeeld foto's aan het maken om op te hangen, zodat ze kunnen zien hoe het moet!
overigens ben ik blij dat ik mijn vingers nog heb, want met de weinige mensen die ze hebben, gaan ze niet echt voorzichtig om. gelukkig zijn ze bot!!!

nou jullie horen gauw weer wat van me.

kus
jel

  • 24 Juni 2009 - 15:34

    Inge:

    Hee Jel,

    Fijn om te horen dat alles goed gaat (ook met je darmen). Ik had al een sms van jullie ontvangen, dus maakte me al geen zorgen meer :P
    Je visjes doen het prima, je bent alleen niet zo populair, je krijgt bijna geen post, hihi. Heel veel plezier en succes nog en ik stuur je van de week nog even een mail, want heb allemaal leuk nieuws voor de verandering :)
    Liefs en een dikke knuffel,
    Inge

  • 24 Juni 2009 - 15:42

    Manja:

    Hey Jel!

    Super om te horen dat alles goed gaat, ook met je darmpjes!

    Het klinkt alsof je het prima naar de zin heb!

    Hier gaat alles ook prima!

    Liefs

  • 24 Juni 2009 - 19:20

    Martin En Hella:

    ha jelline,
    klinkt weer avontuurlijk. fijn dat het zo genieten is daar. succes met het opwaarderen van het fabrikageproces en "tot ooit!"
    Liefs,
    hella en martin

  • 24 Juni 2009 - 20:19

    Papa En Mama:

    Fijn al die goede berichten van jou, ga zo door. Qnuzzies Ons!!

  • 24 Juni 2009 - 21:00

    Floor:

    geniet nog maar van je rust, over 11 dagen zijn we er!!

    Ben benieuwd wanneer mike uit de bush komt, zou leuk zijn als we mee kunnen op de trip! Maar anders is een bezoek aan John en Nikkie ook perfect! :)

    Hier heerlijk weer, maar 'mag' elke dag werken :( Maar goed, met het ceht aftellen van de dagen komt dat wel weer goed!!

    Tot snel x

  • 25 Juni 2009 - 05:30

    Chantal:

    Hey Nichie!

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat!

    Geniet er van!

    Kuzz Chantal

  • 25 Juni 2009 - 13:37

    Geraldine:

    Joehoeeeeee! ! !

    Wat fijn dat je lekker kunt eten :-) Dat moet indd een verademing zijn! Goed dat je het naar je zin hebt, ik kan inmiddels niet meer wachten tot we eindelijk gaan! Ook ik ben druk aan het werk, net als floor, we 'verdienen' onze reis dan ook letterlijk en figuurlijk!! Ik zit nog wel even met een ontstoken oog (Lees: knalrood en de tranen stromen eruit) maar ik ga ervanuit dat probleem wel opgelost is als we weggaan!!!
    Bereid ze maar vast voor.... we komen eraan!! :-D

    Tot bijna!
    X

  • 05 Juli 2009 - 18:32

    Mama:

    Jammer dat het internet daar zo moeizaam is, want het is toch geweldig hoe je de binnenlandse trip nu weer maakt(in je uppie, knap hoor). Ik hoop dat het je nog lukt om een stukje te schrijven/foto's zodat je het kan delen met iedereen.

    Ik ben trots op je!!!
    Qnuzzies mama

  • 06 Juli 2009 - 09:44

    Ria:

    Hoe is de vlucht verlopen alles oke Zijn de andere al gekomen. Doe de groetjes aan je ouders als ze een keertje bellen.

  • 06 Juli 2009 - 13:29

    Rieky:

    he lieve Jelline. Wat een spannend verhaal weer van je. Ik hoop voor je dat je vriendinnen vandaag zijn aangekomen.Lukt het je al om de Zambianen duidelijk te maken hoe ze het moeten inpakken en kom wel met 10 vingers thuis he. Geniet er nog lekker van en ik zie je el weer een keer in nederland. doeidoei sic6 xxx rieky

  • 08 Juli 2009 - 18:51

    Familie Frielink:

    Hallo hier zijn wij dan Clemens, Paula, Stijn en Sophie.

    Hier is alles goed lekker vakantie de laatste paar weken was het hier mooi weer maar nu is het minder. En dat dan net in de vakantie.

    Het lijkt ons een spannende reis naar Zambia.

    Groetjes,
    Familie Frielink

    Fleringuuuuuuuh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

Namibie

22 Juli 2009

Namibie

11 Juli 2009

Daar ben ik weer

24 Juni 2009

hey hey, Eindelijk bericht!

11 Juni 2009

vertrek
Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 25600

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: