Eindelijk mijn eigen kippen! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn eigen kippen! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn eigen kippen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jelline

24 April 2008 | Ecuador, Cuenca

Het heeft even geduurd, maar eindelijk wordne ze dan verwacht. MIJN EIGEN KIPPEN! Morgen, als jullie dit lezen, vandaag worden ze verwacht. En dan kan ik als een boerendochter mijn kippetjes gaan wegen. Maar voordat ze konden komen, moest ik eerst het hok gereed maken. Dit betekend dus dat ik met mijn geweldig technisch inzicht, beton heb gestoord en deuren in elkaar heb gezet. Vakwerk zou ik zeggen, als ik er op terug kijk. Ik heb dit trouwens niet alleen gedaan, maar met mijn twee collega´s. Overigens mannelijk, die hebben namelijk wel technisch inzicht! Een daar van is ook chauffeur. Erg nette rijstijl, vergeleken bij de andere. Alleen is hij zo gek, dat hij bij ieder truck, auto of motor die hij passeerd, toeterd en vervolgens voor het stoplicht een hele gesprek aankaard. En dan vraag je je af misschien een bekende? Maar nee, gewoon zomaar iemand. Het liefste heeft hij dan ook nog, dat hij toetert en ik zwaai. En als je dan die gezichten ziet van de mede weggebruikers, lig je helemaal dubbel. Want een blanke dame in een vrachtwagen bij een doodgewone chauffeur, wordt toch wel als heel bijzonder beschouwd!

De hond maakt het trouwens ook erg goed. En ik ook! We zijn nu bezig om de hond Spirulina te geven om te kijken hoe hij daar op reageert. We zijn begonnen met dagelijks, maar al snel over gestapt op wekelijks. Osso werd iets te actief! Hij rende nog net niet door het hok heen.

Een paar weken geleden heb ik een babyshower gehad van een nichtje van de familie. Ik dacht dusleuk we gaan een baby douche. Maar vroeg me wel enigzins af hoe een hele meuten gaat kijken, hoe een baby van eenongeveer een dag oud in bad wordt gestopt. Aangezien die nicht twee dagen ervoor nog hoog zwanger was. Toen ik daar aan kwam, bleek dat de nicht nog steeds hoog zwanger was. Hier in Ecuador is het gebruikelijk om vlak voor de uitgerekende bevalling, spelletjes te doen met de moeder. Dit houdt in dat alle mannen NIET welkom zijn en alleen de vrouwen op het feestje mogen komen. Op dit feestje worden oer-hollandse spelletjes gedaan, zoals stoelendans en spijker poepen. Ik had zowaar bijna gewonnen met spijkerpoepen. Maar niet alleen de spelletjes zijn belangrijk. Ook wordt er vooral veel gegeten. Jammer van de taart, die ik niet mog hebben.
Helaas is het hier in Ecuador niet altijd feest. Een neef van de vrouw is ernstig ziek en ligt in het ziekenhuis. Aangezien die neef een eigen bedrijf heeft, is hij niet verezkerd tegen dit soort gevalletjes. Daarom werd de hele familie en buurt ingezet om een bingo avond te houden om geld in te zamelen voor de behandelingen. Je zou zeggen, leuk, maar je zou niet verwachten dat daar duizenden dollars vandaan komen. Ik kan je vertellen, dat ze ene heel eind zijn gekomen. Heel de wijk was er te vinden!! Gebakken cavia´s werden er geveild. Ja, die worden hier gegeten! Moet er nog steeds eentje proberen. De bingo werd met kaarten gedaan en maïskorrels, zie de foto zou ik zeggen. Pennen zijn nou eenmaal te duur. En er was een grote lotterij met allemaal gesponsoorde apparatuur. Ik weet nog steeds niet of ik wat gewonnen heb, maar ik zou het wel leuk vinden om met DE magnetropn naar huis te komen. Maar uiteraard werd er weer enorm veel gegeten. Er waren drie varkens geslacht voor deze avond en ik vermoed dat ze zijn opgekomen. Helaas, was mijn batterij leeg en heb ik de hele varkens niet op de foto kunnen zetten. Maar het zag er erg leuk uit, net als de cavia´s aan het spit! Van het weekend ga ik voor het eerst Cuenca city onveilig maken met mijn collega´s. Nog geen idee hoe we gaan communiceren, maar ik geloof dat ik de dansvloer onveilig moet gaan maken. Daar heb je geen verder communicatie voor nodig!

Verder heb ik we enigszins wat probelemen met de zoons. Ze zijn erg lui en schuiven alles af op hun zuster. Gelukkig ben ik er nu om haar te ondersteunen en mee te helpen met alle rotzooi opruimen, die zij maken. Ach ja, je moet toch iets te doen hebben!!!

Nou ik zie jullie gauw weer en hou je haaks

Kus
jelline


  • 25 April 2008 - 06:58

    Inge:

    Hee Jel,
    Staat je goed, dat werk als betongladstrijker ;) hihi. Ook fijn als je kippetjes eindelijk zijn gearriveerd.
    Er komt vandaag weer een mail in je inbox, dus dan heb je weer wat te lezen :)

    Succes maar weer he!
    knuffel,
    Inge


  • 25 April 2008 - 17:30

    Diny En Ben:

    Ha Jelline,

    Even een berichtje uit Hengelo. Wij hebben een gezellig feestje gehad van Ben. Jij ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van Jarno. Dat is ook toevallig hè dat beide op dezelfde dag jarig zijn! Zo te lezen bevalt het je wel goed daar. Wij hopen dat je hetgeen wat je wilt doen ook kunt uitvoeren. Zo te zien op de foto kun je echt wel van alles. Er ligt zelfs al een mooi stukje vloer. Jelline hier is het nu meivakantie. Heerlijk een paar weekjes vrij! Wij wensen je een goede tijd toe en wij laten weer van ons horen.

    Lieve groet en een dikke kus van ons,

    Diny en Ben

  • 25 April 2008 - 20:40

    Hans En Mary:

    Gisterenavond waren je vader en moeder nog bij ons en we hadden het even over jou.Ik kreeg van mam je mailadres, maar ik kijk vanmorgen op de mail en ja bericht. Nou, je was benieuwd hoe het in Gronau ging, Oom Hans mist je wel, hij heeft inmiddels een chauffeur ingehuurd en zaterdags gaan de werkzaamheden als voorheen. Morgen komt papa weer met de aanhanger om koeien op te halen voor Oosterhout, er lopen daar al 3 in de wei, een heel spektakel,en er komen er nog 4 bij, maar dat ken je wel, dat is iets anders dan kippen. Wat voor soort en kleur zijn ze, leggen ze al, een ei per dag, dan zijn het beste kippen!!!
    Maak er studie van en we horen het resultaat wel.

    Groetjes, tante Mary en oom Hans.

  • 26 April 2008 - 10:41

    Marit:

    Jelline heeft gestoord beton :D

    Ik stuur je vandaag nog wel even een email.

    In het kader 'er moet meer worden geknuffeld': Dikke knuf en veel liefs!

  • 27 April 2008 - 20:47

    Ria:

    hai Jelline
    Knap dat je het hok mee hebt gebouwt.
    Zo zie je maar weer,want wie had gedacht dat je mee ging beton storten.
    Zo nu hebben de kippen een onder komen.
    groetjes Ria van Teffelen.

  • 28 April 2008 - 10:51

    Karin:

    HA Jelline,
    Jij bent goed bezig zeg! Lekker dat de kippen er zijn, krijg je eindelijk wat te doen, hihi.
    Suc6 met alles
    Groetjes

  • 28 April 2008 - 11:01

    Mama:

    Wat ben je toch een heerlijk mens, bij de volgende verbouwing schakel ik jou in!!

  • 01 Mei 2008 - 08:15

    Suzanne:

    hey jelly,

    leuk om je verhalen te lezen! ga zo door, fijn dat je kippetjes eindelijk komen :)
    dikke kus

  • 03 Mei 2008 - 20:24

    Ria:

    hojellinehoe gaat het hier allesoke ik zal reageren bedankt voor jij hele mooie kaartje ben terug van de reis naar china heel veel gezien alles goed verlopen. veel gezongen.veel gewandeld.in metro. ambasadegezongen koninginnedag.morgen demmersdag.jarno kamp.bijna nog niet gesproken wel mooi gehad verjaardag van andre. morgen spreken we elkaar de hele dag.100.000liter koe.truda303.heel veel gekocht in china. pak aanlaten meten schoenen gekocht.shirt voor de jongens iets voor jou.hoe is het met moeder.ik bel haar wel even. let niet op de fouten.ben moe.vanacht gevlogen. gisteravond 8uur uit china vertrokken van middag 12 uur thuis 6 uur tijd verschil hele dikke voeten moet eigenlijk nodig naar bed wil nog zoveel doen even bij oma geweest goed te pas kaarten voor ons feest klaar morgen geven we ze de fam demmer mee. groetjes van ons en wilko en karlijn die hier achter de chips zitten jarno heeft denk morgen wel weer tijd voorjou.om

  • 05 Mei 2008 - 17:34

    Rieky De Leeuw:

    Hoi Jelline
    Mooi verhaal weer. Ben benieuwd of jij hebt gewonnen met de oer hollandse spelen.Wat een maaltijden daar, cavia aan het spit; ik moet er niet aan denken. Heb je het weekend in Cuenca city de buurt onveilig gemaakt? Als je weg geweest bent weet ik zeker dat je op de dansvloer prima hebt kunnen communiceren hihihi. Veel plezier en zet hem op mat de kippen. Onze kippen doen het goed en leggen overheerlijke eitjes. Lieve groeten uit Ewijk.Frans en Rieky xx

  • 07 Mei 2008 - 09:29

    Karin & Tom:

    ha die Jelli,

    als eerste bedankt voor je smsje.
    dat je er nog aan gedacht hebt.
    heb een gezellige verjaardag gehad.

    zo te lezen heb je je wel weer vermaakt daar, met hollandse spelletjes.
    dat heb je mooi gedaan dat vloertje leggen.

    succes met de kippen!!
    en doe kalm an.

    kus en een knuffel
    Karin & Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 25604

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: