Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jelline

18 Maart 2008 | Ecuador, Cuenca

Inderdaad veilig aangekomen. Ik heb nog niks te klagen hier. Er wordt goed voor mij gezorgd. Die luxe had ik thuis niet. Toen moest ik gewoon mijn eigen avondeten maken!

Allereerst ben ik de reis goed begonnen. Al mijn vluchten hadden vertraging. Alhoewel ik wel blij was dat ik niet later vertrok uit nederland, want ik hoorde dat er een hoop vluchten gecancelled of vertraagt waren door het slechte weer. Niks van gemerkt van dat slecht weer! Mijn vluchten hadden vertraging door mensen die te laat aan boord kamen en daarna stampij gingen maken dat andere mensen, waaronder ouders met kinderen die uiteraard naast elkaar wouden zitten, op hun plaats zaten. Na een half uur bakkelijen besloot de hoofdsteward toch maar eens te zeggen, dat ze moesten gaan zitten waar ze konden zitten of het vliegtuig uit gingen. Dat was het begin van een lange vlucht! Ook nog eens zonder eigen TV, ik ben wel ander luxe gewend. Maar uiteindelijk heb ik me elf uur kostelijk vermaakt met slapen en mijn spaan-italiaanse medereiziger. Geen idee waar we het over hebbeb gehad, maar schijnbaar begrepen we mekaar. Tijdens de vlucht kwam ik erachter dat het vliegtuig ook nog verder ging naar Guayaquil. Dat was mijn eindbestemming, maar helaas met een ander vlucht.
Vlak voor de landing begon ik me al aardig druk te maken over het halen van mijn volgende vlucht. Ik moest mij koffers ophalen en opnieuw inchecken. Ze hadden me verteld dat ik 3 tot 4 uur moest uittrekken voor het opnieuw inchecken op zo´n groot vliegveld als Quito. En met drie kwartier vertraging werd het wat krap. Dus met wat stress door Quito airport gestruind en vond dan ook de incheckbalie. Deze was nog niet eens geopend!! Ik was in maar liefst drie kwartier aan mijn gate. Niks 3 à 4 uuren Quito airport is ook niet groot! Ik ga me vervelen op de terug weg.

Maar uiteindelijk ben ik aangekomen in Guayaquil. Inderdaad een reis van ongeveer 22 uur, joris. In Guayaquil stonden de eigenaar en zijn vrouw me op te wachten. Nou ja vrouwtje! Ze is niet veel groter dan 1,40m, geloof ik. Na een nacht te zijn vebleven in een hotel zijn we de volgende dag naar Cuenca gegaan. Dit was een leuke reis door de bergen. Door dat het hier nu regenseizoen is, stond een deel van het land onderwater. En weliswaar, ik heb het wel eens gehoord, koeien kunnen zwemmen en eten tegelijk! Ja wat moet je anders, als het halve land onder water staat.
In de bergen was het geen pretje. Schijnbaar kunnen bergen instorten, dus de wegen waren iets wat aangepast! Uiteindelijk zijn we in Cuenca aangekomen. Ik heb hier kennis gemaakt met de rest van de familie. En zowaar de familie lijkt sprekend op de familie in Zambia. Precies hetzelfde, behalve dan dat zij in Ecuador wonen. Dus dat gaat wel goed komen en dat op 2800m hoogte, daar kan Val Torens niet tegenop, Roger.

Ik ben inmiddels bezig met mijn opdracht. Deze luid dat ik een nieuwe tak op moet zetten op het bedrijf. Het bedrijf is gespecialiseerd in biologische bestrijdingsmiddelen en groeimiddelen voor planten. Zij zijn door het hele land gevestigd, dus ik ga nog een paar reisjes maken. Ik moet nu een tak op zeten voor veterianire producten. Dit houdt in dat ik voor dieren een product moet ontwikkelen ter bevoordering van de groei of ziekte bestrijding. En dat gaat wel goed komen, denk ik. Ik vind het in ieder geval leuk.

Aangezien dit verhaal al lang genoeg is, houdt ik het weer voor gezien. Zal de verhalen opsparen. Aangezien ik nog wat reisjes ga maken en een berg moet beklimmen, volgens mijn oom. Misschien ben ik er al wel doorheen gereden!

Hou jullie haaks en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
En vergeet niet ik ben voor de Aid en de Bathmense kermis weer terug, dan kom ik Nederland weer onveilig maken.

Kus jel

• 18 Maart 2008 - 23:56

Salvador Semaritaan:

Ey Jel!
    Stoer verhaal! Als ik dat zo hoor ben ik blij dat hier nog een paar maandjes het zonnetje zal schijnen, zwemmende koeien, ha ha, LOL. En mooie opdracht hoor, lekker uitdagend, net als het beklimmen van die berg! Ben benieuwd naar het vervolg!

ODB!

• 19 Maart 2008 - 08:02

Lotte:

Hey Jel,
    Klinkt als een erg goed begin!

Veel plezier!
    Kus Lotte

• 19 Maart 2008 - 08:21

Geraldine:

Hey Jel,
    je hebt in korte tijd al heel wat meegemaakt!! Spannend en een echte uitdaging.. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat verlopen..
    Komen er nog foto's ook straks??
    Heel veel succes en plezier.. we houden je in de gaten!
    X Ger.

• 19 Maart 2008 - 08:38

Flora!:

Hey Jel!

Dat klinkt als een lekker begin van je stage! Ben trots op je hoor dat je dit toch allemaal maar even doet! Wel veel foto's maken he!?
    Hier alles natuurlijk ook druk as always...

Ben ook benieuwd naar je vervolg!

x Floor

• 19 Maart 2008 - 08:57

Manja:

Mooi te horen dat je goed bent aangekomen. Heerlijk: jezelf in het avontuur storten.

Wij hebben sneeuw met pasen...hoera!

Mis jou,

Kus, Slamat, Op de Buik,

Manja

• 19 Maart 2008 - 08:57

Maliyabo:

Hehehhe, lijkt die familie echt op ons??? Je hebt duidelijk weer een nieuwe uitdaging, veel plezier!!

Kus Mali

• 19 Maart 2008 - 10:00

Inge:

Hee Jel,
    Klinkt goed allemaal!
    Ik heb je gisteren een mail gestuurd met alle updates, dus je bent weer op de hoogte :)
    Veel plezier en succes!
    xx Inge

• 19 Maart 2008 - 10:35

Rieky:

Hoi jelline. Wat een reis, wel leuk dat je een spaans gesprek hebt kunnen voeren hihi. Succes en hou je hoofd koel. Ik blijf je verhalen volgen,knuffel

• 19 Maart 2008 - 12:32

Ria:

De reis heb je in ieder geval goed doorstaan al was het lang.
    Je bent een grote uitdaging aangegaan in je eentje, knap hoor.
    Het is altijd weer leuk om te lezen als er iets via de mail binnen komt.
    Succes en veel plezier.
    groetjes Ria

• 19 Maart 2008 - 14:23

Martin Sr:

ha die Jelline, globetrotster! jij hebt al meer gezien dan menig nederlander op jouw leeftijd! ik volg de ontwikkelingen met belangstelling en trots. pas goed op jezelf en laat ze wat zien daar
    !

hartelijke groeten van hella en martin!

• 19 Maart 2008 - 14:49

Mama:

Ha Pien,

Fijn wat van je te lezen, klinkt allemaal goed. Wij doen echt geen dingen die jij ook niet zou doen, maar straks wel de dingen die jij ook doet, ik kijk er naar uit. Al verschillende reisgidsen in huis. Ik hoop dat het niet te relaxed voor je is want dat is niks voor jou. Moet je maar een zaterdagbaantje zoeken, ze hebben daar misschien ook wel slachthuizen of heb ik nou een hele verkeerde voorstelling van zaken?!
    Kei gaaf, goed van jou, ben trots op je!! Ik zal ophouden nu, qnuzzies mij.

• 19 Maart 2008 - 18:37

Jarno:

nou schatje fijn om te horen dat alles goed is verlopen tot nu toe maar dat wist ik eigenlijk al wel he. Heel veel plezier nog verder daar en succes met de opdracht.
    Hier gaat verder alles zo door en de geitjes hebben nog steeds geen kleintjes.
    Moet nog een hele reis maken lees ik wel uit dit verhaal ma dat heb ik dr wel voor over.

Hou van je en kusje mij.

• 19 Maart 2008 - 19:13

Chantal:

Hey nichtje,

't begin is er, zo te lezen! Wel een lange reis! Veel succes met je opdracht en ik volg je verhalen!

X Chantal

• 20 Maart 2008 - 08:36

Dorien:

Hej Jel!
    Mooi dat je goed bent aangekomen :) En dat je het al zo naar je zin hebt!
    Heel veel succes met je opdracht en genieten :)..

Ik eis eigenlijk wel een foto van een zwemmende koe!

Dorien

En o ja, de ballonnenboog was echt zeer mooi ;)

• 20 Maart 2008 - 09:11

Tanta Mary:

Wat een reis heb je al achter de rug. Ik wens je veel succes met je opdracht daar. Wat betreft de zwemmende koeien. Daar kan ik van meepraten. In het verleden is er een koe van stal gelopen en in de Schipbeek terecht gekomen, gezwommen en we konden hem een kilometer aan de andere kant eruit halen. Papa weet dat nog wel.
    Groetjes oom Hans en tante Mary.

• 21 Maart 2008 - 17:42

Karin:

hoi Jelline, zo wat je in 22 uur allemaal mee kan maken. Kwam je woordenboek nog van pas in't vlietuig of kun je met handen en voeten meer duidelijk maken?
    Suc6 met je opdracht! en met wennen.
    Groetjes banuit vierlingsbeek

• 23 Maart 2008 - 14:35

Wilko En Karlijn:

Ha zussie!! :P(wilko)
    Poeh man.. wat een reis! knap hoor dat in je eentje allemaal! wat een belevenis en dat nu allemaal al! veel plezier daar en succes met je opdracht!

groetjes
    wilko en karlijn xxxx