Ik ben er!!!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu Ik ben er!!!! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!!

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jelline

10 Februari 2012 | Nederland, Deventer

Hoi lieve mensen,

Wauw, wauw, wauw! nooit gedacht dat ik ooit eens zou kunnen zeggen: 'Ik ben aan de andere kant van de wereld'. het is me gelukt, wel met 1,5 dag vertraging. de sneeuw was verdwenen in ons mooie kikerlandje, maar helaas in londen niet. Ik heb 6 uur in het vliegtuig aan de grond gestaan. hierdoor kon ik mijn vlucht in Sydney niet halen en heb ik een nachtej in Sydney doorgebracht. met als gevolg een paar mooi plaatjes van het operahuis. ben ik daar ook nog weer geweest.

Gister heb ik walvissen gekeken in kaikoura. erg mooi plaatsje en zowaar 1 walvis genaamd Tutu gespot. Alleen de dag ervoor in Christchurch was niet zo'n succes. Eigelijk is Christchurch een soort spookstad. toen ik daar aankwam zag je hier een daar al wat verlaten huizen die afgetimmerd waren. het leek er op dat de aardbeving wat schade had gebracht aan de slecht onderhouden huizen en gebouwen. later toen ik in de stad liep, kwam ik erachter dat het iets erger was dan alleen wat huizen en panden. de gehele binnestad lag in puin. gebouwen waren verwoest en aangezien het al bijna een jaar geleden is dat de aardbeving was, waren ze nog druk aan het renoveren. Het was dus nog erger, als wat ik heb gezien. Gedeeltes van de stad waren ook afgesloten. ik weet in ieder geval wel dat ik in die stad alleen nog maar een vliegtuig wil pakken en er verder niet meer wil komen.

Ik ben nu in Picton en vertrek morgen naar Wellington. dat schijnt een hele mooie plaats te zijn. Vandaag ben ik wezen wandelen in het malborough sounds gedeelte. erg mooi en vooral rustig. ik heb ook maar even een kayak gepakt om over het meer te varen. wat uiteraard erg mooi was.

de planning is dat ik na Wellington naar het Abel tasman national park ga. gevolgt door de gletsjers in Franz Josef en dan zullen we het wel weer zien.

Foto's houden jullie nog even te goed van me. ik kan hier helaas niet inpluggen met een usb. doe allemaal rustig aan en tot gauw.

kus
jel



  • 10 Februari 2012 - 07:16

    Joost:

    Hey zus,

    Goed bezig!
    Sneeuw is inderdaad bijna weg maar koud is het nog zeker wel.
    Nederland is helemaal in ban van schaatsen. Zelfs een Elfstedentocht was bijna mogelijk!

    Pas goed op je zelf!

    Knuffel

    Joost

  • 10 Februari 2012 - 07:29

    Geraldine:

    Joepieee.... Je bent er! Goed om te horen dat je ondanks de vertragingen goed bent gearriveerd! Heb je al leuke mensen ontmoet? Houd ons op de hoogte, zijn allemaal erg benieuwd!
    Geniet ervan en doe voorzichtig!
    Liefs x Geer

  • 10 Februari 2012 - 07:32

    Inge:

    Hee jel,
    Fijn iets van je te lezen! Wat een vliegavontuur weer,hihi,ze zullen het je ook eens makkelijk maken met je vliegangst...
    Heel veel plezier,geniet ervan!

    X Inge

  • 10 Februari 2012 - 08:44

    Wouter:

    He Kiwi! leuk om te horen dat je goed bent aangekomen, had Christchurch wel willen zien, heb je er wel foto's van gemaakt? (sorry beroeps deformatie) Het ziet ernaar uit dat wij iid de eerste week van maart richting Jakarta gaan dus je bent welkom! ;-) geniet ervan en we spreken elkaar

  • 10 Februari 2012 - 09:40

    Manja:

    Goed te lezen dat je heel bent aangekomen! Enjoy en hou ons op de hoogte! xxx

  • 10 Februari 2012 - 10:00

    Ria:

    Je heb al heel wat meegemaakt na zo lange reis Hier is het erg koud vanmorgen. Jarno en gerard zijn met het hout aan het snoeien Pas goed op jezelf. Vanavond verjaardag van Santje Zondag is ze jarig. Gr. Fam demmer

  • 10 Februari 2012 - 10:51

    Mams:

    Nou nou, wat ben ik trots op jou!! Ik sluit me bij Joost aan, pas goed op jezelf!!
    Hier alles Oke, papa heeft 2 dagen thuis gewerkt ivm kapot gevroren leidingen in het kantorencomplex in Arnhem. Kun je een beetje voorstellen hoe koud het hier is. Jij hebt het ws warmer daar. Ik ben al aan het aftellen, heb de rupiahs besteld, alle vaccinatie's gehad en de malariapillen in huis. Veel foto's maken he, kan ik zien op plaatjes wat ik gemist heb.

    Onuz Mij

  • 10 Februari 2012 - 12:47

    Floor:

    Hey Jel!

    Wat balen van die vertragingen! Maar goed dat je er bent :-) Genietse!! xx

  • 10 Februari 2012 - 20:55

    Ria Van Teffelen:

    Hai Jelline

    Gelukkig goed aan gekomen ook al was er vertaging door het weer.
    Je moeder helemaal gerust toen ze dat wist.
    Heel veel succes met je verdere rondreis.

  • 13 Februari 2012 - 16:57

    Marit:

    He Jellebel, uitgerekend jij hebt zulke vertraging, argh! Gelukkig was het zo te horen wel goed geregeld allemaal. Ben je deze keer niet omgeslagen met kayakken? ;) Geniet ervan daar!! xxx

  • 14 Februari 2012 - 20:27

    Tijn En Marloes:

    Heey lieve meid,,
    We hebben net je verslag gelezen. Leuk man! Ontzettend gaaf en zeker uitdagend... Wel blij voor je dat je er nu eindelijk bent en de vertraginen gehad hebt!

    De sneeuw is helaas/gelukkig verdwenen en de afgelopen twee dagen regen gehad :S Misschien wel leuk om te weten dat de gala erg leuk was! Veel 'flauwe' humor en verder was het kort en krachtig.Dit weekend het carnavals weekend tegemoed gaan en we zullen er zeker een paar op je drinken!!

    We hopen gauw weer wat van je te horen en we missen je wel een klein beetje :D

    Tijn had nog de reactie; Kan Veenhuis/Booijink mooi straten daar in Christchurch, is Jarno bij jou :P

    Dikke knuffel van Tijn en Loes

  • 15 Februari 2012 - 20:28

    Robin:

    Top Jel! have fun! christchurch is inderdaad een beetje een puinhoop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

zo mooi

10 Februari 2012

Ik ben er!!!!

06 Januari 2012

reisplan
Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 25642

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: