reisplan - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu reisplan - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

reisplan

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jelline

06 Januari 2012 | Nederland, Deventer

Hoi lieve mensen,

Het is alweer even geleden, maar het is weer zover. Ik ga op reis! En dit keer naar Nieuw-Zeeland, Australië en Indonesië. Op 4 februari vlieg ik naar Nieuw-Zeeland. Daar zal ik met de bus het zuidereiland gaan verkennen. Het idee is om vanaf Christchurch naar kaikoura te gaan op walvissen te spotten. Het plaatsje Wellington wil ik graag bezoeken, het abel tasman park, de gletsjers en de fjorden. Dan ben ik ongeveer 2,5 week verder en vlieg ik op 24 februari naar Tasmanië, Australië. Waar ik opgevangen wordt door oude studenten van de landbouw hogeschool waar ik zelf ook heb gestudeerd. Samen zullen we mijn reisje in Tasmanië gaan uitstippelen en zij zullen mij ook wat hoogtepunten laten zien van het eiland.
Op 2 maart vlieg ik naar het midden van het land, de beruchte outback van Australië. Waar het me allemaal om te doen was. Hier ga ik 3 dagen met een georganiseerde reis mee om de Kings canyon en Ayers rock te bekijken. Tijdens deze reis zal ik overnachten in een hangmap onder de sterrenhemel. Heb ik nu altijd al eens willen doen! 6 maart zal ik dan richting de noordoostkust gaan. Hier hoop ik nog even op een paard achter de koeien aan te gaan. En als dat dan gelukt is bezoek ik mijn huisgenoot en hoop ik samen met haar nog even te snorkelen om het Great Barrier Reef te bekijken. Uiteraard mag ik niet vergeten dat ik in die dagen eindelijk naar zoveel jaar een echter koalabeer ga zien. Voor de mensen die het nooit hebben meegekregen. Ik heb van jongs af aan altijd mijn knuffel Joostje gehad, de koalabeer. Joostje gaat de hele reis mee in de handbagage om zo samen met hem en een echte koalabeer op de foto te gaan. Wat zullen die Australiërs raar opkijken en die koalabeer nog veel raarder.
Op 14 maart vlieg ik naar Indonesië waar ik hopelijk een vriend ga bezoeken in Jakarta. Ook zal mijn moeder mij komen vergezellen. We zullen samen deelnemen aan een Groepreis door Sumatra, Java en Bali. Hier zullen wij onder andere de jungle in gaan om oerang oetang te spotten, rijsvelden, theeplantage, tempels en de bromo vulkaan bekijken. Uiteindelijk hebben we 4 dagen op bali om even bij te komen van de reis. 6 april zijn we dan weer terug in Nederland om Pasen te vieren en vooral nog meer bij te komen van de reis. Ik denk dat ik zeker de paasdagen nodig heb om even uit te rusten, want het wordt een soort wereldreis in vogelvlucht.
Ik hoop dat ik jullie doormiddel van deze site op de hoogte kan houden. Ik zal het in ieder geval proberen.

Kus
Jel

  • 06 Januari 2012 - 21:32

    Mama:

    Nou nou wat een reis, misschien maar goed (lees jammer)dat ik de eerste 6 weken niet mee kan/ga want het is best heftig. En ik heb nog wat tijd om me voor te bereiden op MIJN reis naar Indonesie, maar ik verheug me er enorm op. Ondanks de lange reis die ik alleen ga maken, ga nog niet alleen met de trein ergens heen, en nu alleen zover vliegen. Maar heel fijn als jij daar dan bent om me op te wachten, spannend. Het blijft bijzonder, jij en ik. Qnuz Mij

  • 06 Januari 2012 - 21:57

    Karin:

    Hé Jel, klinkt leuk, spannend, geweldig, super! Helemaal goed meid dat je dit gaat doen/ondernemen, sommige dromen moet je uit laten komen! Ook leuk dat je moeder mee gaat. en dat alleen reizen, dat gaat haar zeker lukken!
    Alvast veel voor pret en ik ga jou (jullie) zeker volgen.
    Knuf&Luf van karin

  • 06 Januari 2012 - 21:59

    Ria:

    Hai Jelline
    Nou je hebt het goed uitgestippeld.
    Het lijkt me onzettend mooi de rond reis die je gaat maken. En leuk dat je moeder je na een paar weken achter na reist, om zo ook deel uit te maken van jou reis. Kun je later samen mooi op terug kijken . p.s. Ik ben eigenlijk best wel jaloers op je moeder dat ze je na reist.
    Ik ga je zeker volgen via deze site.

  • 06 Januari 2012 - 22:17

    Geraldine:

    Dat klinkt als een supergave trip! Heel knap dat je toch hebt besloten om het eerste deel van je reis alleen te gaan doen! Het wordt ongetwijfeld geweldig!

  • 06 Januari 2012 - 22:49

    Floor:

    trut ;-) ben hartstikke jaloers man! Het klinkt allemaal zo gaaf! Die foto van de knuffel koala en echte koala is nu al legendarisch haha! Ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben, je hebt na die trip nog ongeveer 6 weken om uit te rusten, daarna sta ik voor je deur ;-) xx

  • 07 Januari 2012 - 10:46

    Robin En Rianne:

    word een gave reis jel! super tof

  • 07 Januari 2012 - 15:45

    Ria:

    Goede voorbereiding Vergeet vooral je Knuffel niet Op de echte Knuffel zal ik goed oppassen.

  • 26 Januari 2012 - 21:15

    Marina:

    he meid,, tjee, wat een plannen! Super hoor! Ik wens jou alvast heel veel plezier, geluk, energie, en vooral genot op deze onvergetelijke reis! Pas goed op jezelf, (en later op je moeder!) Ik blijf je volgen! dikke, vette knuffel uit Beuningen! XXXXXXXXXXXXX

  • 01 Februari 2012 - 10:13

    Rieky:

    He Jelline
    Begint het al te kriebelen? Nog een paar dagen en dan is het zover. Goede reis, geniet ervan en ik zal zeker je reis volgen. Lieve warme groet vanuit Ewijk. Dikke kus en Pluk de Dag xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

zo mooi

10 Februari 2012

Ik ben er!!!!

06 Januari 2012

reisplan
Jelline

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 25596

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 11 Mei 2014

Tanzania, stukje Malawi en logeren in Zambia

04 Februari 2012 - 07 April 2012

Nieuw-Zeelan, Australië, Indonesië

14 Maart 2012 - 07 April 2012

Indonesië

24 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Australië

11 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Afrika

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: