chaos op de weg - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu chaos op de weg - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jelline Ganzeboom - WaarBenJij.nu

chaos op de weg

Door: jelline

Blijf op de hoogte en volg Jelline

01 April 2012 | Indonesië, Kalibaru

hoi lieve mensen,

nou daar ben ik weer. en we hebben weer behoorlijk wat beleed. Ons mam is nog steeds aan de race! ze voelt zich verder prima. alleen houdt ze het eten niet echt binnen. de diareeremmers helpen niet. nog maar een paar daagjes en dan nederlands voedsel! ik doe het verder prima, als ik de witte rijst weg laat.

Java is een heel ander landschap dan Sumatra. Het lijkt alsof hier betere huizen staan. ze hebben hier veel boedhistische tempels. erg mooi, maar helaas door aardbevingen beschadigd. ze mogen deze van het geloof niet altijd renoveren.

ook het verkeer is hier vrij chaotisch. er rijden veel scooters op de weg. die van alle kanten inhalen en vaak zitten er ook nog twee mensen op met kinderen ertussen. helmen zijn verplicht, maar worden niet echt gedragen. ongelukken zitten hier in een klein hoekje. vanochtend had ook onze bus een aanvaring. twee scooters waren een vrachtwagen aan het inhalen en kwamen met elkaar in de knoop. de buitenste scooters viel op onze weg helft. wij konden niet op tijd uitwijken en zijn over de scooter heengereden. als resultaat dat alles en iedereen door de bus vloog. wij hadden verder niks, de bus verloor zijn bumper en zijn grill en de twee mensen op de scooter waren er iets slechter aan toe. wij zijn in de bus gebleven, maar van enkele reisgenoten hoorde we dat beide personen beenletsel hadden. ze zijn op een politie pick-up afgevoerd naar het ziekenhuis. hopelijk is het bij beenletsel gebleven, maar we weten het niet.
vervolgens moesten er verklaringen afgelegd worden bij het politiebureau en is er een agent meegereden naar onze eindbestemming (260 km), omdat de bus met chauffeur weer terug moest komen. ze waren bang dat hij dat niet zou doen. Kortom een minder leuke ervaring. gelukkig heeft onze chauffeur goed gehandeld en zijn wij er goed vanaf gekomen.

Het gaat met ons goed en we gaan de reis gewoon voortzetten. morgen vertrekken we naar Bali en daar gaan we

• 01 April 2012 - 12:50

HELLA En Martin :

Laatste stukje ben ik ook benieuwd naar. Nog veel plezier daar!

Hg HELLA en Martin

• 01 April 2012 - 14:56

Chantal:

Geniet van de laatste dagen daar!

• 02 April 2012 - 06:37

Manja:

Hoi Jel en Mams van Jel,

Klinkt allemaal super, jullie verhalen!
    Enjoy de laatste dagen! De choker is binnen en 1 is natuurlijk voor jou

Hoelaat landen jullie? Zaterdag toch?

• 02 April 2012 - 08:29

Rieky:

Hoi dames
    Wat een ervaringen. Tineke zal mijn verhalen van toen nu ook beter begrijpen. Jammer van de diarree, is toch een belemmering, wellicht 1 voordeel een paar kilo's kwijt haha. Geniet nog de laatste dagen van de naruur / cultuur en elkaar. Dikke kus en goede terugreis mzzl

• 02 April 2012 - 08:30

Rieky:

Nog effe, Bali is t.o.v. Java PRACHTIG, dus genieten xx

• 02 April 2012 - 20:00

Ria Van Teffelen:

Hai Tineke en Jelline

Geniet er samen nog even van.
    Tineke wat zal jij naar de hollandse
    pot uitkijken.

liefs Ria

• 03 April 2012 - 19:46

Sandy Van Summeren:

Hallo Jellinne en Tineke,
    Wat geweldig om alles te lezen en knap dat jullie de tijd vinden om dit allemaal te plaatsen,

geweldig die foto's. Jammer tineke dat je zo'n last hebt van diarree, maar dat mag de pret niet drukken.

Veel plezier nog met z'n tweeen, geniet er nog ff van. Fijne terug reis en tot gauw. Kom zeker een keer al je fofto's bekijken.

Knuffies vanuit Beuningen xxx

• 03 April 2012 - 20:27

Marina:

Ik kan alleen maar zeggen,,,, Geniet er nog verschrikkelijk van!!!!

Heeeeeel veeel knuffels van Marina. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 04 April 2012 - 09:03

Marit:

Tsjonge, avonturen joh! Geniet van de laatste daagjes!
    Kus